آگاهي‌ها براي شناخت جايگاه رشته‌هاي هنري کافي نيست

به گزارش ميراث آريا(CHTN)، دبير همايش دوسالانه ملي نگارگري ايران با بيان اين مطلب گفت: نوآوري و خلاقيت در نگارگري، سنت و نوآوري و بخش آزاد موضوعات اصلي اين همايش خواهد بود.

جليل جوکار ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در اين همايش چون بخش نمايشگاهي تا 20 بهمن ماه براي ارسال آثار خود فرصت دارند.

وي با اشاره به اينکه زمان برپايي همايش اواخر فرودين سال آينده تا اوايل ارديبهشت ماه خواهد بود، اظهار داشت: ‌البته هنوز به دليل مشخص نشدن زمان دقيق برپايي بخش نمايشگاهي، نسبت به زمان دقيق همايش تصميم‌گيري نشده است.

دبير اين همايش با مهم ارزيابي کردن برپايي نمايشگاه و همايش دوسالانه ملي نگارگري ايران، افزود: نگارگري قديمي‌ترين هنر ايران زمين است و کهن‌‌ترين آثار مربوط به اين هنر از ديوارنگاره‌هاي 30 هزار سال پيش به دست آمده است.

جوکار تصريح کرد: اين هنر در حال حاضر به دليل کم توجهي‌ها منزوي شده است و اين در حالي است که استادان بزرگ اين رشته تلاش‌هاي بي وقفه‌اي را در حفظ اين هنر و جايگاه آن آغاز کرده‌اند.

عضو شوراي سياستگذاري هفتمين دوسالانه ملي نگارگري نيز با بيان اينکه کشور ما از نظر غناي فرهنگي و هنري در ميان تمامي کشورهاي جهان سرآمد است، گفت: تجربه ثابت کرده است که ما نه اطلاع کافي نسبت به جايگاه هنري خود داريم و نه تلاشي براي حفظ اين جايگاه کرده‌ايم.

محمد باقر آقاميري در ادامه اظهار داشت: وضعيت فعاليت‌ بسياري از رشته‌هاي هنري ما حاکي از رها شدن هنرهاي سنتي توسط خودمان است ضمن اينکه ما به اشتباه پرداختن به هنرهاي بي‌پايه کشورهاي ديگر را بر پشتيباني از هنر اصيل ايراني ترجيح مي‌دهيم.

وي با تأکيد بر اينکه وضعيت فعلي ما در آموزش دانشگاهي رشته‌هاي مختلف هنري نيز چندان جالب توجه نيست، گفت:‌ نداشتن استادان مجرب، آگاه و مرتبط با رشته‌هاي هنري مشکل اصلي آموزش دانشگاهي ما است.

آقاميري خاطرنشان کرد: البته اميدواري‌ها در سامان بخشيدن به اين وضعيت با ورود رشته‌هاي بيشتر هنري در دانشگاه‌ها و بالا رفتن مقاطع دانشگاهي در رشته‌هايي چون نگارگري به تازگي پديد‌ آمده است./111

انتهای پیام/

کد خبر 1387102346